ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه از 9 تا 17

انواع پرده خانگی

پرده زیبایی فضای اتاق را دوچندان می کند، از این رو در طراحی دکوراسیون منزل از آن به عنوان یک المان دکوراتیو ضروری استفاده می شود. این عنصر دکوراتیو نه تنها عاملی موثر در جذابیت و زیبایی اتاق به شمار می آید بلکه برای آن حریم خصوصی ایجاد کرده و میزان تابش نور خورشید را نیز تنظیم می نماید.

متخصصین گروه تولیدی پرده نورافتاب پیشنهاد می کنند هنگام خرید پرده منزل بهترین نوع آن را از لحاظ کیفیت انتخاب کنید زیرا احتمال پوسیده شدن پرده با قرار گرفتن در معرض نور خورشید وجود دارد. به همین دلیل انتخاب پرده با کیفیت هر چند که قیمت آن بالا باشد، در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

انتخاب پرده مناسب از جمله مسائلی است که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب مدل پرده و نوع پارچه، با توجه به اتاقی که پرده در آن نصب می شود، متفاوت می باشد. برای مثال اگر می خواهید از پرده برای اتاق نشیمن استفاده کنید بهتر است پارچه های سنگین را خریداری نمایید و در مقابل از پرده های سبک تر برای اتاق خواب که فضایی شخصی و دنج هستند استفاده نمایید

https://noureaftab.ir/#

نکته دیگر در هنگام خرید پرده، انتخاب طول مناسب برای آن است. اگر می خواهید سقف خانه شما بلندتر از آن چه که هست به نظر بیاید، باید پرده را در بالاترین قسمت ممکن نصب کنید، در این صورت با افزایش طول پرده سقف اتاق نیز بلندتر به نظر می رسد. اگر فاصله بین دو پنجره زیاد نیست می توانید از یک پرده عریض برای هر دو پنجره استفاده کنید.

فراموش نکنید که استفاده از پرده های بلند به اتاق حالتی رسمی و کلاسیک می دهد. حال اگر پنجره های اتاق ارتفاع کمی دارند، می توانید از پرده های بلند قد استفاده کنید به طوری که پرده دیوار زیرین پنجره را بپوشاند. در این حالت اتاق حالتی رسمی تر به خود می گیرد.

انواع پارچه برای  پرده

امروزه پارچه های پرده ای از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر گونه سلیقه ای را پاسخگو می باشند. از پرده های ساده و سبک گرفته تا پرده های سنگین و طرح دار، همه در دسترس عموم قرار دارند و هر فرد با توجه به سلیقه و میزان بودجه خود می تواند متناسب با دکوراسیون داخلی منزل پرده مناسب را انتخاب کند. آن چه که امروزه بیش تر افراد به دنبال آن هستند، انواع پارچه پرده ای زبرا و شب وروز و ورتیلاین پانچی می باشد. در ادامه به معرفی جدیدترین پارچه های پرده ای می پردازیم.

انواع مختلف پرده

پرده زبرا

پرده زبرا از جدیدترین نوع پرده ها  است که برای زیبایی و کارآیی بیشتر، ویژگی‌های مثبت چند نوع پرده‌ی دیگر را در خود جمع کرده است. تنوع در رنگ، امکان تنظیم میزان نور ورودی بدون کنار زدن پرده و حفظ فضای خصوصی از ویژگی‌های  بارز پرده‌ی زبرا است. این نوع پرده با قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود یکی از بهترین مدل پرده‌ها برای نصب در محیط های مختلف است  این نوع پرده با نام‌های پرده دوبل نیز شناخته میشوندامروزه پارچه های زبرایکی از پرطرفدارترین انواع پارچه های پرده  می باشند. این پارچه ها با طراحی خاص، مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. پرده زبرا نمای بسیار زیبایی دارند و انتخاب مناسبی برای پرده های اتاق های نشیمن هستند.

پرده شب روز

پرده دو مکانیزم که به آن پرده‌ی شب و روز نیز گفته می‌شود، از دو لایه پرده‌ی شید وتورتشکیل شده است. از جدیدنرین نوع پرده ها در بازار می باشد  مدل‌های پرده دو مکانیزم، از نظر تنوع طرح و رنگ و زیبایی و ظرافت و لطافت خاص برخوردار هستندکه امکان تنظیم نور ورودی بدون کنار زدن پرده  و حفظ حریم خصوصی  از ویژگیهای منحصر به فرد پرده شب و روز  می باشد .لایه بالایی پرده شب وروز  از نظر زیبایی و تنوع رنگ و طرح  از پارچه تور طرح دار  انتخاب میشود  و لایه ی زیرین از نوع شید ساده است که می‌توان با بالا یا پایین بردن آن نور ورودی به محیط را تنظیم کرد این لایه که به آن آستر پرده نیز گفته می‌شود مقاومت بالایی در برابر نور داشته و می‌تواند در هر ارتفاع دلخواه تنظیم شده تا میزان نور ورودی تعیین شود.

پرده دو مکانیزم در بازار پرده‌ی ایران با نام‌هایی همچون پرده دبل یا دوبل، پرده شب و روز، دابل شید، پرده دو مکانیزه، دو منظوره، دو گیربکس و پرده دولایه نیز یاد می‌شود. این تعدد نام معمولاً اغلب مخاطبان و مشتریان را دچار سردرگمی می‌کند.

با وجود آنکه پرده‌ی دو مکانیزم از جدیدترین پرده‌های مدرن است اما کارآیی و تناسب آن با اغلب محیط‌ ها باعث شده است که این مدل پرده به سرعت تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین پرده‌ها در بازار ایران شود. یکی از مزیت‌های این نوع پرده و سایر پرده‌های شبیه آن مانند زبرا و شید آن است که برعکس پرده‌های سنتی، برای پوشاندن پنجره‌های کوچک (و البته بزرگ) بسیار مناسب و زیبا است.

پرده  شید

پارچه های شید در عین سادگی طراحی گرمی دارند. این نوع از پارچه ها جزء پارچه های ضخیم محسوب می شوند و نور آفتاب را به راحتی از خود عبور نمی دهند. به همین دلیل در استفاده از پرده های شید، نیاز به نصب آستری نیست.پرده های شید قابلیت چاپ تصاویر به صورت تک لایه با کیفیت uv را دارند

پرده ورتیلاین

پرده ورتیلاین که بعنوان پرده DK نیز شناخته میشود  یکی از جذاب ترین پرده های مدرن هست که جایگزین بسیار خوبی برای پرده های کلاسیک هست و  به عنوان پرده پذیرایی یا پرده اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد . پرده ورتیلاین در چند نوع موجود می باشد : پرده ورتیلاین ساده   پرده ورتیلاین زنبوری و پرده ورتیلاین چاپی و پرده ورتیلاین فوملوک یا ساتن موجود میباشد  . مکانیزم پرده ورتیلاین به شکلی هست که هم امکان سایه روشن شدن داره و هم میتونه بصورت یکطرفه یا دو طرفه به کنار جمع بشه.پرده ورتیلاین از نوارهای پارچه‌ای مجزا با عرض 40 سانتی متر تشکیل شده است که به دنبال هم توسط مکانیزم مخصوص این پرده به صورت افقی حرکت میکندیکی از قابلیت های ویژه این پرده زیبا، امکان سایه و روشن شدن آن است.

 پرده پانچی

پرده (پرده پانچ) یکی از مهم ترین عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون خانه است؛ از تاثیر آن بر نور محیط خانه یا محل کار گرفته تا رنگ آن که می تواند هم نشینی بین عناصر دکوراسیون را ایجاد کند. پرده پانچی یکی از چندین دسته ی متنوع پرده هاست که کاربرد های خاص خودش را دارد. پرده پانج یه دلیل این که بسیار ساده طراحی شده است ظاهری مینیمالی دارد و برای دکوراسیون های مدرن و مینیمالی گزینه ی بسیار مناسبی به شمار می آید. البته این ساده بودن نه تنها از شیک بودن آن نکاسته بلکه آن را شیک و لاکچری تر نیز کرده است.پارچه  پرده  پانچی از کتان (هازان ) حریر  لوزی میباشد

همان طوری که گفته شد، طراحی پرده های پانچ بسیار ساده است و همین امر نیز چاپ و ساخت و در نتیجه نصب آن را بسیار سریع و آسان کرده است. به تبع آن هزینه ی نصب آن نیز بسیار پایین تمام می شود. شاید پرده های قدیمی که دردسر خرابی قرقره و سایر اجزای آن را داشتند به یاد بیاورید؛ پرده های پانچ به دلیل سادگی طراحی، عاری از تمام این مشکلات هستند. این پرده ها بیشتر در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند اما اگر پارچه و طرح پارچه ی پرده ی پانج، طرحی مناسب و سنگین باشد برای نصب در سالن پذیرایی نیز می توان از آن استفاده کرد. تنوع طرح و رنگ این دسته از پرده ها بی نظیر بوده و همین امر نیز باعث شده تا انعطاف پذیری خوبی با انواع دکوراسیون فضاهای مختلف موجود در خانه را داشته باشد

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *